MARIAGER IDRÆTSKLUB

Mariager IK er en attraktiv idrætsforening, der tilbyder alle i Mariager og omegn et forpligtende fællesskab med fokus på kvalitet, alsidighed og et stærkt socialt sammenhold. Vi ønsker at udvikle og udfordre vores medlemmer, trænere, instruktører og ledere til at bidrage, værne og fastholde en positiv tilgang til foreningslivet – et miljø med leg og læring og plads til alle.

SØG TILSKUD

Frikortsordning til Fritidsaktiviteter

Mariagerfjord Kommune har en pulje, der er med til at sikre, at ingen børn og unge, under 25 år og med bopæl i Mariagerfjord Kommune, er udelukket fra at deltage i fritidsaktiviteter af økonomiske årsager. Der er løbende ansøgningsfrist.

Tilskuddet skal søges af klubben – tag fat i din træner, hvis du ønsker at søge tilskud.

BROEN Mariagerfjord

BROEN Mariagerfjord støtter socialt udsatte børn og unge til og med 17 år i hele Mariagerfjord Kommune. BROEN Mariagerfjord er en frivillig forening, der kan tilbyde at betale barnets fritidsaktivitet i form af kontingent og evt. det mest nødvendige udstyr, hvis forældrene af den ene eller anden grund ikke selv kan. Det er muligt at søge til én aktivitet årligt, samt evt. tilhørende sommerlejr inden for en nærmere aftalt beløbsramme. Det er udelukkende BROEN Mariagerfjord, der afgør, hvordan der bevilliges midler.

Send ansøgning

MOVE - En del af Mariager Idrætsklub

MOVE er et udendørs aktivitetsområde i tilknytning til Mariagerhallen.

Mariager IK har stået for udvikling og etablering af MOVE. En projektgruppe har været primus motor i både udvikling og etablering. Projektgruppen repræsenterer de forskellige afdelinger af Mariager IK (fodbold, håndbold, gymnastik, badminton og floorball). Udviklingsarbejdet er sket i tæt samarbejde med byens skoler, institutioner, erhvervsliv og Mariagerfjord Kommune.

MOVE området er etableret ved Mariagerhallen, der allerede danner rammen om egnens idrætsliv. MOVE bidrger med faciliteter til rådighed for alle i Mariager og omegn, MOVE kan supplere og maksimere den nuværende træning i alle Mariager IK’s afdelinger.

Udover muligheden for organiseret træning får børn, unge og voksne mulighed for aktivitet og bevægelse samt deltagelse i åbne ikke-organiserede fællesskaber.

MOVE er etableret således at vi  tilstræber at sikre anlægget lang levetid og minimum af vedligehold.
Mariager IK forestår drift og vedligehold af MOVE – og inviterer i den anledning hvert forår og hvert efterår til en fælles arbejdsdag, hvor alle er velkomne til at give en hånd med i hyggelige rammer.

HOVEDBESTYRELSE

Hovedbestyrelsen består af formændene for badminton, floorball, fodbold, gymnastik og håndbold, samt hovedbestyrelsesformand, næstformand, sekretær og kasserer.

Der er 4-6 møder om året.

Det er hovedbestyrelsens opgave:

• At afholde generalforsamling.
  • At sikre at økonomien i alle afdelinger er sund.
  • At holde god kommunikation mellem afdelingerne.
  • At være ansvarlig for fælles arrangementer, men må gerne delegere opgaver ud.
  • At være primær kontakt til Kommune, idrætsråd, sponsorer, bank mm
  • At være foreningens ansigt udadtil.
  • At sørge for at hjemmesiden er opdateret.
  • Det er hovedformanden som har det overordnede ansvar.
Simon Linde

FORMAND